Dia de les Nines
Enguany en el Dia de les Nines es vol fer èmfasi en l'esperança d'un futur de ple dret per a elles. Equiparar els seus drets i oportunitats i donar a conèixer els desafiaments únics als quals s'enfronten.
Des de Nacions Unides aporten dades que ens situen en un present que continua discriminant les nines especialment a tota mena d'àmbits: sanitaris, educatius, familiars, econòmics o culturals, entre altres:
• 1 de cada 5 nines no acaben el primer cicle de secundària i gairebé 4 de cada 10 nines no acaben el segon cicle de secundària en l'actualitat, havent-se calculat que per cada any addicional d'educació secundària que rep una nina, els seus ingressos potencials augmenten al voltant d'un 10-20%.
• Un 90% de les adolescents i dones joves no utilitzen Internet als països de renda baixa, mentre que els seus companys homes tenen el doble de probabilitats de connectar-se.
• A tot el món, les nines d'entre 5 i 14 anys dediquen 160 milions d'hores diàries més al treball domèstic i de cures no remunerat que els nins de la mateixa edat.
• Les adolescents continuen representant 3 de cada 4 noves infeccions per VIH entre els joves.
• 1 de cada 4 adolescents casades o en parella d'entre 15 i 19 anys ha sofert violència física o sexual per part de la seva parella almenys una vegada en la seva vida.
• S'estima que més de 100 milions de nines corren el risc de contreure matrimoni infantil en els pròxims 10 anys.
• 1 de cada 3 adolescents sofreix d'anèmia a causa de la malnutrició.
• Gairebé el doble de nines que de nins no rep cap mena de formació o educació.
• Més de 4,4 milions de nines estan en risc de patir la mutilació genital femenina en el 2024, principalment a Àfrica.
• La pobresa té gènere: 1 de cada 5 nines viu en situació d'extrema pobresa.
• L'avortament selectiu es continua practicant en diferents parts del món quan se sap que naixerà una nina.
Tenim l'obligació de promoure l'empoderament de les nines i assegurar el compliment dels seus drets humans, secundant-les perquè puguin desenvolupar-se sense limitacions i convertir-se en agents de canvi a les seves comunitats.