Consolat

Dijous 22 de març de 2012

Avui l’Assemblea de Mestres i professors en català, els sindicats STEI-i, FETE-UGT, FE-CCOO i el Moviment de renovació pedagògica de Mallorca, hem fet una roda de premsa per demanar als centres educatius que s’adhereixin a la campanya ENLLAÇATS PEL CATALÀ i que pengin els llaços per mostrar el compromís de la comunitat educativa amb el procés de normalització lingüística que ara és més necessari que mai, vista la desigualtat de drets en què es troba la llengua catalana respecte de l’altra llengua oficial de la nostra comunitat.

Els sindicats que representen la majoria del professorat, així com les altres entitats presents a la roda de premsa, trobam que és una intromissió que un grupuscle extraparlamentari, la sucursal de la FAES madrilenya a Mallorca, que és el Círculo Balear, enviï correus als centres educatius amenaçant-los amb una denúncia perquè llevin les banderes (sic) dels centres. Ja és ben hora que el govern de les illes Balears posi al lloc que li correspon aquesta entitat que es creu amb el dret d’alliçonar la comunitat educativa.

L’STEI-i, demà divendres, enviarà a tots els centres de les Illes Balears un model de full de discrepància que hem preparat amb l’assessorament del servei jurídic i que permet expressar per escrit, dins un procediment regulat per la llei de funció pública, la discrepància vers una ordre que ens dóna un superior jeràrquic i que sembla, segons el nostre parer, no s’adapta a la normativa vigent.

LLAÇOS PER TOT, en solidaritat també a la Vaga de Fam dels Jubilats per Mallorca i llaços a la manifestació de dia 25 de març a Palma.

M. A. Font, Portaveu de l’Assemblea de mestres i professors en català

Volem tv