A través d'aquesta sèrie d'activitats que plantejam, pretenem que tot l'alumnat, des dels més petits fins als més grans, analitzi les desigualtats que existeixen entre homes i dones i que, des de l'educació, adquireixin un esperit crític davant aquesta desigualtat. I que la igualtat sigui l'eix principal en les seves relacions.
Totes les activitats que plantejam són orientadores. Cada professor/a pot adaptar-les, modificar-les, ampliar-les..., en funció de les seves necessitats.
JUSTIFICACIÓ:
El Feminisme s'ha desenvolupat i es desenvolupa com un procés fonamental per a la consecució dels valors socials d'igualtat i de llibertat en la societat. Per això, consideram molt important fer-lo arribar al nostre alumnat.
El feminisme és la base d’un canvi social important, no només per aconseguir la igualtat laboral o salarial. Des del feminisme exigim un canvi de societat estructural i des dels ciments, on el capitalisme i el neoliberalisme no tenguin cabuda, una societat ecologista, anticapitalista, antipatriarcal, diversa, plural,... En definitiva una societat on tots i totes siguem lliures.
OBJECTIUS:
1. Fomentar relacions d'equitat entre gèneres. 2. Visibilitzar l'aportació de les dones en la societat. 3. Utilitzar els mitjans de comunicació com a 4. Crear esperit crític davant la desigualtat entre 5. Corregir determinats aspectes de la realitat a 6. Visibilitzar la genealogia dels moviments de 7. Reconèixer la contribució del feminisme al desenvolupament 8. Visibilitzar i valorar la lluita de tantes dones 9. Potenciar l'apoderament de les dones, dins i 10. Sensibilitzar a l'alumnat sobre la importància 11. Desvetllar els estereotips culturals-sexistes 12. Desenvolupar la cultura de la igualtat en les 13. Potenciar l'educació emocional com a part 14. Sensibilitzar a l'alumnat sobre la lluita contra 15. Conèixer els principals micromasclismes 16. Reflexionar sobre el dret de les dones a ser 17. Identificar els elements de la violència institucional. 18. Reflexionar sobre la forma de les reivindicacions 19. Identificar els canvis en les condicions de 20. Reflexionar sobre la igualtat entre homes i 21. Identificar les mesures que contribueixen a |
METODOLOGIA:
L'alumnat tendrà un paper actiu. A través de la recerca aniran descobrint noves situacions. Es fomentarà el treball en grup, el diàleg i el debat per així aconseguir un aprenentatge significatiu. El paper del professorat consistirà en orientar i guiar a l'alumnat, així com motivar-lo.